Menü

HOME Moda Makyaj Güzellik Oje Alışveriş Etkinlik Çeyiz Kitap

30 Ekim 2016

Nişanlandım! Hazırlıklar ve Detaylar

Herkese merhaba!

Çoook uzun bir aradan sonra tekrar sizlerleyim. Neredeyse 4 aydır buralara uğramamışım bile; çok şey kaçırdığım ve buraları çok özlediğim aşikar! Sebebi ise zaten uzamış olan okulumu daha da uzatmadan bitirme telaşlarım ve nişan hazırlıklarım... Sonuç olarak okulumu bitirdim, ufak bir mezuniyet hazırlığı telaşından sonra kepimi attım, işe girdim ve arta kalan zamanlarımda hummalı bir nişan hazırlığı koşuşturmasına daldım! Neredeyse 3 aydır tek bir izin günümde bile bacaklarımı uzatıp yatmadan Bursa'yı talan ettiğim, gece gündüz araştırıp sorarak sonrasında herşeyi kendim yapmaya karar verdiğim, inanılmaz derecede emek ve zaman harcadığım nişanım göz açıp kapayana dek geldi geçti! Bana da bu tatlı yorgunluğu attıktan sonra mutluluğumu sizlerle paylaşmak kaldı :)


15 Ekim'de gerçekleşen nişanımla ilgili detaylara geçmeden önce elbisemle başlamak istiyorum. Elbise hakkında tabii ki kafamda daha öncesinde planladığım bir model vardı; kollarımın üst taraflarındaki az biraz mevcut olan tombikliği saklayacak kayık yaka, balık model bir elbise. Ancak ne kadar dolaştıysam da elbette kafamdaki modeli bulamadım, içime sinen olmadı bir türlü. Diktirsem mi diktirmesem mi diye düşünürken, annemin ısrarıyla SETRMS mağazasına bir göz atalım dedik ve daha abiye katına çıkmadan merdivenlerin başından göz kırptı bana elbisem :) Buz mavisi ve grinin değişik bir birleşimi; "Dusk Blue" dedikleri harika bir ton olan rengine vuruldum en başta, sonra da tül kaplı sırt dekoltesine ve tamamen taşla pullardan oluşan göğüs kısmına. Sezon sonu dolayısıyla son iki adet kalmıştı ve biri benim bedenimdi, hemen denedim tabii ki. Fotoğraflarını da müstakbel nişanlıma gönderdim, ondan da tam puan alınca elbiseme karar verilmiş oldu :)


İşte bu da, küçük bir kafede, aile arasında gerçekleşecek nişan törenimiz için gayet uygun bulduğum elbisemin ön kısmı.

Elbise faslından sonra tabii ki ayakkabı arayışına girecektim, ancak daha aynı gün, annem için elbise bakmaya girdiğimiz bir mağazada olabilecek en güzel ayakkabılar karşıma çıktı!


Fotoğrafı Insta'dan aldım, çünkü telefonumdaki orjinal halini silmişim.. Birebir elbisemin renginde olan saten stilettoların üzeri tamamıyla parlak taşlarla kaplı, aşık olmamak elde değil! "Elbisemin renginde ayakkabı bulamam, bari taşlarına pullarına uygun gümüşi tonlarda birşeyler bakayım.." derken hiç aramadan karşıma çıkan bu ayakkabılar konusunda epey şanslıydım yani :)

Aksesuar tercihim sadece alnımdaki taçtan ibaret oldu, çünkü zaten nişanda takı takılacaktı. Son zamanlarda oldukça popüler olan bu aksesuarı kullanmak uzun süredir aklımdaydı, hatta daha elbiseme bile karar vermeden önce. Bursa'da çok gezip dolaştım ancak ya çok sade, ya da çok abartılı modeller bulabildim. Yaz tatilimi geçirdiğim Bulgaristan'da şans eseri bir bijüteride denk geldim tam gönlümdeki modele; birkaç lira gibi uygun bir fiyata hem de. Herkesçe de çok beğenildi, "Tam bir kraliçe gibiydin.." şeklinde yorumlar aldım :)


Elbisemin arkası transparan tül detaylı olduğu için sırtımı kapatmaması adına dağınık topuz tercih ettim. Makyajımda da gözlerin ön plana çıkması için koyu bir smokey uygulandı. Dudaklarda ise tabii ki Kinda Sexy vardı :)

Sonra sıra nişan bohçasına geldi. Çoğu gelin adayı gibi ben de eski model olan derili, kadifeli sandıklardan istemedim, oldukça modern tarzda döşemeyi planladığım evimde öyle bir parçaya yer veremezdim.. Biz de nişanlımla modaya uyduk ve öncelikle balayında, sonrasında da tatillerimizde ve seyahatlerimizde kullanabileceğimiz çift valizlerinden alıp süslemeyi tercih ettik.


Valiz konusunda da uzuuun uzun araştırma yaptım tabii ki :) Hem uygun fiyatlı, hem dayanıklı olsun istiyordum; internet üzerinden de, çarşı pazarda da yaptığım araştırmalar sonucu bir arkadaşımın çalıştığı yerden aldık valizlerimizi, hem de yaptığı güzellik sayesinde oldukça uygun fiyata :) Ben anlamam ancak nişanlım 9 senesini şehir dışında, iki üniversite okuyarak geçirdiği için iyi anlar valizden bavuldan, sonuç olarak o da kalitesine bayılınca valizlerimize de karar vermiş olduk. Sonrasında tabii ki tüller, çiçekler, papyonlar, kurdeleler vb. için Bursa'daki pasajları, Cumhuriyet Caddesi'ni talan ettik ve herşeyin hem en güzelini, hem en uygun fiyatlısını bulmak için verdiğimiz mücadeleden galip çıkarak süslemelerimizi de yaptık :)

Nişan bohçasının içindekileri merak ettiğinizi duyar gibiyim. Şahsen nişan öncesinde bohça içeriği ile o kadar fazla araştırma yaptım ki... Tabii ki en güzel sonucu bu tarz bloglardan elde ettim, benim gibi evlilik sürecinde olan ve nişan hazırlıklarını yazan arkadaşlarımın bohça listelerinden yola çıkarak kendi bohça listemizi oluşturdum. Ve ben de benim gibi nişan hazırlığında olup ta bohçası hakkında fikre ihtiyacı olabilecek genç bayanları düşünerek tabii ki listemi paylaşıyorum :)


Birçok liste arasından kendime en uygun listeyi oluşturdum; asla kullanmayacağım şeyleri eledim, onların yerine daha kullanışlı olabilecek şeyler ekledim. Mesela 6'lı fantezi takım yerine iki takım saten pijama tercih ettim, sırf adettendir diye hiç beğenmediğim, tarzım olmayan ve kullanmayacağım bir şeye para vermek istemedim. Aynı şekilde nişanlım da röpdoşambır tarzı şeyleri kesinlikle istemediği için bana ne alınıyorsa ona da onu alalım dedik ve ona da iki takım pijama aldık. Tüylü, topuklu ve deri ev terlikleri yerine, peluş ve oldukça rahat, günlük ev terliği tercih ettik. Nacizane fikrim; kullanmayacağınız şeylere para verip sonradan gardrop diplerine çürümeye terk edeceğinize, etrafa kulaklarınızı tıkayın ve kendi listenizi oluşturun. Biz nişan alışverişine sadece nişanlımla ikimiz, başbaşa çıktık, önceleri büyüklerden biraz tepki alsak ta sonradan onlar da bize hak verdiler. Şimdi geriye dönüp baktığımızda iyi ki de öyle yapmışız diyoruz; biz ikimiz bile çok zor karar verip defalarca fikir ayrılığı yaşamışken, neredeyse 1 ayda alışverişlerimizi zor tamamlamışken yanımızda annelerle, yengelerle her kafadan bir ses çıkarken yapsaydık bu alışverişleri eminim ki çıldırırdık! :)

Bu arada bohça içeriği demişken damat bohçasında yer alan kol düğmelerinden özellikle bahsetmek istiyorum; çünkü uzun zamandır hayalim olan harfli kol düğmelerinden yana kullandım tercihimi. Damat beyin bile haberi yoktu, takımına uygun sıradan bir kol düğmesi alacağımızı sanıyordu, ancak ben süpriz yaptım ve Melexy Silver'dan verdiğim siparişle baş harflerimizden oluşan gümüş kol düğmeleri yaptırdım :) Bohçalarla ilgili belki de en heyecan duyduğum, en sevdiğim ayrıntı bu oldu, kesinlikle çok özel ve çok romantik olduğunu düşünüyorum!


Bu arada damat beyin kıyafetleri baştan aşağı Süvari'den :)

Bohçalardan sonra sırayı nişan tepsimiz ve misafirlerimize dağıtılacak hediyeliklerimiz aldı :) Aynı sözümde olduğu gibi nişanımda da herşeyde parmağım olmalıydı, herşey ama herşey kendi el emeğim olmalıydı. Önceleri Insta hesaplarda fiyat öğrenmek amaçlı sorup soruştursam da; sonrasında hem asla kendi kafamdaki gibi olmayacağı için hem de çok uçuk fiyatlar verdikleri için yine kolları sıvadım ve uzun araştırmalarım sonucu Bursa Cumhuriyet Caddesi'nde bir ara sokakta "Desen Tabela" adında minik bir dükkan buldum. Sahipleri de benim gibi göçmen olunca bir muhabbet aldı başını gitti ki sormayın!

 

Çok sıcakkanlı, çok tatlı bir çiftin çalıştırdığı bu dükkanda tepsimi, yüzük yükselticilerimi, hediyeliklerime iliştirdiğim 80 adet minik kalbi, baş harflerimizden oluşan pasta süsünü ve valizlere taktığımız "Gelin & Damat Bohçası" yazılı askılıklarımızı kestirdim. Sonrasında yine Cumhuriyet Caddesi'ndeki büyük bir çiçekçiden tepsim, pastam ve valizim için aynı çiçeklerden oluşan 3 demet kombinledim. Elbisemin renginde kurdeleler, tomurcuklar aldım, sıra taşlar aldım. Demetin birini nişanlıma verdim; gelin valizini o süsleyeceği için. Bense silikon tabancasıyla bomboş bir ayna olan nişan tepsimi baştan yarattım :) Yüzük yükselticilerimi ve makasımı da kendi ellerimle süsledim. Hele o 80 tane hediyeliği tek tek hazırlarken belim koptu, ama fazlasıyla değdi! Yine Cumhuriyet Caddesi'nde bir şekerciden aldığım mika kutuların üzerine kurdele, çiçek ve tomurcuktan oluşan sade ve şık bir kombin yaptım ve pleksi kalplerimle tamamladım. İçine de badem şekerlerimi koymayı unutmadım :)


Pastamın yanında yer alacak kadehler boş mu kalsaydı!? Tabii ki böyle bir şeye gönlüm razı olmazdı :) Ikea'dan tanesini 5 lira gibi bir fiyata aldığım incecik, zarif kadehlere yine Cumhuriyet Caddesi'nden aldığım yapışkanlı taşlarla baş harflerimizi işledim. Tüm bunlar birleşince birbirini tamamlayan harika detaylar çıktı ortaya ve nişan masamın son hali işte buydu;

 

İki katlı kurabiyeliklerimizi Karaca'dan aldık, kurabiyeleri de kendimiz yaptık. Bembeyaz şeker hamurundan, sapsade pastamızı tanıdık birine yaptırdık, gri kurdelelerle ve çiçeklerle süslemesini yine biz yaptık. Yani anlayacağınız herşey ama herşey annemin, benim ve en yakın arkadaşlarımın el emeği oldu, çok ta içime sindi. Siz nasıl buldunuz :)

Tabii ki nişan dekorumla ilgili tek hazırlığım masadan ibaret değildi, bir de karşılama panom, fotoğraf çerçevem, el pankartlarım vardı elbette!

 

Tüm bunlar nişanlımın çok yakın bir arkadaşının matbaasında, yine tamamen benim zevkime göre tasarlanarak basıldı, el pankartlarındaki yazılara bile ben karar verdim! Matbaacı çocuğu kaprislerimle ve müşkülpesentliğimle delirtsem de, yine de herşey tam kafamdaki gibi, elbiseme ve konsepte uygun renklerde, gönlüme göre oldu :) 


Bunlar da damat tarafının nişan bohçası olarak bana getirdikleri şeylerin tümü. Kayınvalidem sadece günlük eşyalardan oluşan valizle olmaz demiş ve içinde işlettiği havluların, seccadelerin, oyalı çemberlerin, ördüğü patiklerin, liflerin, şalların, nevresim takımlarının vb. şeylerin bulunduğu "asıl" bohçayı hazırlamış bana :) Ayrıca şık beyaz bir porselen tepsiye çeşit çeşit çikolatalar, şekerler doldurup nişandan sonra misafirlerimize dağıtmamız için süsleyip püslemiş :) Özenle hazırlandığı her halinden belli olan nişan bohçalarımı çok sevdiğimi söylemeliyim :)

Ve işte; aylardır hazırlandığım, deli gibi koşturduğum nişanım ne olup bittiğini anlayamadan geçti gitti, hatta üstüne yazısı da burada sona erdi :) Sanki kısa sürdü gibi, çok daha fazla hazırlık yapmış gibiyim oysa ki! Unuttuğum birşeyler mi var diye dönüp dönüp bakıyorum ama ı-ıh, yok :)

Nişan maceram burada sona eriyor, sıra düğünde :) Hayırlısıyla onu da sizlerle paylaşmak nasip olur inşallah. Darısı tüm sevenlerin başına :) Umarım beğenmişsinizdir; yorumlarınız ve sormak istedikleriniz için ben burada olacağım. 

Sevgiyle kalın!

4 yorum:

  1. Keyifle okudum,darısı düğüne artık :)

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ederim^^ düğününüz de çok güzel olur inşallah^^

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim, amin inşallah :)

    YanıtlaSil